Friday 15 April 2011

Mengambil Kesempatan

Tengah2 aku meng'update'kan blog aku nie,baru aku perasan yang semua staff dah tak ada kat office pun..Dengan selambanya aku pegi tanya uncle kat depan aku nie..

Aku : Uncle,mana semua orang dalam office ini??Tido ke??

Uncle : Haiya,u nie ar sampai tak tengok jam,asyik tengok PC je..Cuba u tengak jam sekarang dah pukul berapa??

Aku pun dengan tak tau apa2 ambil handphone yang tak berapa canggih aku nie tengok jam..Aku malas nak tengok jam office sebab tak da bateri dah jam tu pun atas kepala aku..Nak mendongak tu yang spoil..!!Lantas aku tengok lah jam hp aku  nie dan bercakap dengan uncle...

Aku : Laa uncle dah pukul 1 dah pun,semua staff pegi makan ke?Selalunya ada jugak 2,3 orang lagi..

Uncle : Hari nie kan hari JUMAAT..Staff lelaki pegi sembahyang,yang perempuan pegi makan,lagi u nak tanya ke..

Masjid Zahir,Alor Setar,kedah.
Aku : Hahaha saya lupa la uncle,hari nie ari jumaat rupanya..

Moral Of The Story : Jangan terlalu kusyuk buat kerja sampai lupa tengok jam di dinding,kalau tau korang memang kerja sampai overlimit office time..hahaha

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
Emoticons