Tuesday 14 June 2011

Kejadian Buruk Hati...

Salam Untuk Semua...
Story aku hari nie adalah sebab penyakit hati manusia di sekeliling kita..Aku rasa korang pun faham maksud aku nie kan..Kalau tak faham tak pe,aku jelaskan untuk korang ok...

Yang aku maksudkan dengan penyakit hatinie adalah sifat-sifat "PHD" manusia yang ada sekarang ini..Tak kira lah samada jenis dengki ke,iri hati ke,apa-apa jenis lah yang buruk-buruk tu adalah penyakit hati manusia..Yang aku tak faham nie kenapa mesti nak berdengki sesama manusia..Kehidupan ini ibarat roda..Ada yang susah dan ada yang senang.kenapa mesti kita dengki dengan kehidupan orang lain..??

Tapi aku faham la kita kan manusia,Allah S.W.T dah pun menganugerahi sifat-sifat nie dalam diri kita tapi kita sepatutnya tahu akan hal ini,benda yang tak baik itu jangan lah kita ikuti..Betul tak??Itulah nak kata pun salah,tak kata pun salah,wajib sesama umat menegur satu sama lain..Kalau ada yang terasa hati jangan la marah ye..

Aku nak story dengan korang sebenarnya pasal satu hamba allah nie,tak perlu rasa nya aku mention kan nama dia dalam nie,yang korang tahu hamba allah je la..Sebab manusia punya masalah nie..Aku tak pasti la apa salah aku yang dia nak dengki sangat dengan kehidupan aku yang memang dah elok Tuhan bagi kan..Kehidupan dia pun dah cukup bahagia aku rasa tapi kenapa dia nak dengki dengan kehidupan aku lagi..?!

Dan jenis aku pulak nie,pantang betul orang berlaga bahu,memang aku panas lah..Kalau setakat dua tiga kali tak pe lah jugak  boleh lak kita tahan tak nak bergaduh dengan dia kan tapi semakin hari semakin menjadi pulak lah..Sikit-sikit tak pe,nie hampir semua dalam hidup aku dia nak ikut..Apa kejadah nya ini semua??(ala-ala karam singh gituuuuuu...)

Yang aku tak puas hati sangat ini,bukan setakat pakaian aku,makanan aku,sampai apa aku beli,apa aku buat hari-hari,kawan2 pun dia nak interframe masuk..!!!Huh gila betul..Ada tak kawan2 korang yang macam nie haaa..??tak puas betul hati aku dengan orang macam nie..Dah la semua nak tiru,pasti buat perangai mcam dia good2 je..Sumpah aku benci budak nie...Hadoiii aii....~

Korang ada cadangan tak macam mana aku nak handle budak nie supaya dia tak ikut apa yang aku buat lagi??Aku dah naik semak dah dia asyik tiru apa yang aku buat,anak dengki2 pulak dengan aku..Emmm tak faham betul...~LOL~

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
Emoticons