Tuesday 21 June 2011

Hati Yang Telah Kau Lukai....

Sambil meng update belog..Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa berbicara bersama helaian rambutku..Aku dibuai dengan kenangan indah yang telah kau janjikan kepada suatu masa dahulu..Dan masih terngiang-ngiang akan janji yang dilafazkan dengan bibirmu untuk bersusah dan bersenang bersamaku..

Semakin lama menanti ,semakin resah aku dibuatnya..Telah sekian lama aku masih menanti akan janji-janji itu,janji-janji yang teramat aku perlu disaat-saat aku keresahan,kerisauan dan kesakitan..Kadang-kadang aku merasa kan hatiku tidak semena-mena telah terukir satu senyuman yang aku sendiri tidak pasti samada senyumana kebahagian atau senyuman derita..Bibir tidak mampu lagi melukis kenangan abadi..

Tanpa disedari jugak,titisan air kecil mengalir dengan lajunya di pipi ku ini..Adakah ini senyuman dan air mata kebahagian setelah janji engkau tunaikan atau ini adalah senyuman dan air mata kekecewaan dengan apa yang telah engkau lakukan..Aku buntu..Aku buntu bila memikirkan janji yang engkau taburkan..Adakah telah dilakukan tanpa aku sedari atau engkau memang sengaja melafazkan untuk buat aku jadi milikmu..?!

Aku cuba untuk mencari di mana silapnya sehingga engkau sanggup mengkianati janji-janji manis yang engkau sendiri lafazkan tanpa sebarang paksaan tatkala cinta dan sayang memenuhi ruang hati kita..Kemana hilang nya ayat azimat yang selalu engkau ucapkan di bibir telinga ini..?Hilang..........

Hidup aku kini seperti dibuai satu lapisan pelangi yang sangat indah bila sang hujan menjelma dan akan pudar sedikit demi sedikit apabila sang hujan mula menarik sahabat baiknya sang matahari..Pelangi yang mengiringi hidup aku yang selama ini cantik dengan tiba-tiba hilang sekelip mata tanpa memberikan sebarang tanda bahawa ia sedang hilang ditiup angin..

Emm aku pasrah akan takdir yang melanda aku kini akibat dari perbuatan aku kerana terlalu mempercayai janji-janji yang engkau lafazkan padaku satu masa dahulu..Dan kini hidupku hanya lah untuk aku..Bukan lagi untuk hidup engkau yang sangat mementingkan diri sendiri tanpa mempedulikan diri nie setelah diri ini engkau miliki sepenuhnya..


No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
Emoticons