Saturday 14 May 2011

Kemenangan Milik Mu

Assalamualaikum...

Di pagi2 hari ini aku nak kongsi dengan korang semua kisah satu kemenangan..Haha sebenarnya kisah nie my lovely brother punya hal..Kalau xsilap aku bulan lepas la dia menyertai satu perlawanan peringkat daerah,mewakili daerah la konon nya dalam bidang olahraga..Dah jadi atlit lak adik aku nie..
Nak dijadikan cerita,bila dah jadi atlit sekolah macam2 la dia merap kan mak aku untuk beli kan dia,,nak pkai untuk lawan lari kata nya..mak aku nie pantang dengar benda kena beli sebab kami bukan nya di kalangan orang berada..Susah nya Tuhan saja yang tau..Tapi alhamdulillah lah Allah murahkan rezeki kami sekeluarga..

Sebenarnya aku sedikit bangga dengan adik aku yang sorang nie sebab ada sikit bakat2 kami sekeluarga,jadi atlit untuk sekolah..Aku selalu tekan kan dia selalu ambil peluang apa pun yang ada depan kita tapi jangan tamak..Sebab orang tamak selalu rugi..jadi dia memilih untuk jadi atlit sekolah walaupun pada mula nya nak main bola atau  main hoki untuk pasukan sekolah..huhu 

Tapi dia bernasib baik sebab alatan untuk dia bersukan tu semua dia ambil yang aku dulu je,kaki dia dh padan dengan saiz kaki aku dah pun!!huhu cepatnya dia membesar sampai aku xsedar jam berjalan..Pejam celik pejam celik adik aku dah pun berumur 13 tahun..
Korang nak tau kenapa aku bangga dengan adik aku yang kecik sekali nie sebab dia membesar dalam keadaan keluarga kami yang kucar kacir dengan kehidupan..Alhamdulillah..Ok berbalik kepada xtvt dia tadi,mula nak lawan lari tu dia call aku memanjang tanya itu la ini la..Aishh pening aku menjawap...

Dan soalan yang paling aku suka dia tanya,"kak,aku nak kasut paku hang boleh?"hahaha tergelak besar aku dengar dia tanya,dari dulu lagi dia memang nak pkai kasut spike aku tu,dan disebabkan aku dah tak guna,aku bagi je la kat dia..Bukan main seronok la dia..
Dan akhirnya....
 
 
 Walaupun dapat pingat gangsa tapi Ok lah kan,bukan senang nak lawan antara daerah nie.Ini pun dah bersyukur..Love u so much my liltle brother..~

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
Emoticons