Wednesday 1 June 2011

Under Water River..~_~

Ya allah..Indahnya......Itulah perkataan pertama aku keluarkan bila aku tengok picca2 tentang hal yang aku nak kongsi dengan korang nie..It's about The Amazing Underwater River In Cenote Angelita,Mexico..Aku tak berkata-kata bila tengok air laut nie..Cantik sangat2..Aku rasa macam nak pegi skuba sekarang je..

If u all an expert diver you should visit Cenote Angelita in Mexico,Your dive towards the floor of the water-filled cave is amazing to say the least.As you get deeper the water turns from pure to salty; and the bottom, it’s a river. Deeper than 30 meters the water is pure, and deeper than 60 meters it becomes saline.Can u think about that river..Ohh My godness..~

::Jom Tengok Gambar2 Nie::




 Cantik kan??
Haa korang jangan terkejut sebenarnya air laut nie bukan warna biru macam yang kita tengok nie..Sebenarnya air nie berwarna agak ke'coklat'an dan bukan juga dari air tawar..Bak kata ahli saintis/penyelam terkenal yang mengambil gambar nie, Anatoly Beloshchin dan ada jugak yang kata Mr. Jacques Yves Costeau, ia seorang ahli Oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis.,lapisan air yang berwarna coklat seperti sebatang sungai di dasar laut nie adalah lapisan bahagian bawah gas hidrogen sulfida.Gas yang biasanya dihasilkan dari saluran pembuangan kotoran.Itulah ceritanya..Korang pun mesti suspen macam aku mula2 kan..

Kalau kita fikirkan dengan akal fikiran nie macam mana aliran dia jadi macam nie..Hanya Tuhan saja yang tahu keajaiban yang Dia buat dalam muka bumi nie..Aku sangat terpegun tengok..Suka hati lah korang nak kata aku ketinggalan zaman ke hape ke kan..Yang penting benda nie cantikkkkk sesangat..Haha

Ada jugak sumber yang mengatakan Mr. Jacques Yves Costeau mengambil masa untuk berjumpa dengan seorang profesor muslim,dan setelah diterjemahkan oleh prof melalui ayat2 al-quran yang mengata tentang penemuannya ini,beliau berfikir mana mungkin Manusia Abad Ke Tujuh Mengetahui tentang hal ini,padahal manusia zaman itu mana ada alat yang canggih seperti sekarang??Beliau begitu teruja,dan mengakui akan hal nie yang terbukti sahih.Akhirnya,beliau telah memeluk agama islam..Subhanallah..~Allah Maha Besar Dan Maha Agung..~

“Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yang dikaratkan oleh air.” Bila seorang bertanya, “Apakah caranya untuk menjadikan hati-hati ini bersih kembali?” Rasulullah s.a.w. bersabda, “Selalulah ingat mati dan membaca Al Quran.”

Wallahu a’lam.
 


No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
Emoticons